Nie masz produktów do porównania.
Lucrum Games - Kraken Gra ukrytych tożsamości i buntu na pokładzie
Dziennik kapitański, 8 października 1695 r.
„W wyniku serii niefortunnych zdarzeń straciłem połowę załogi. Reszta, w przekonaniu, że okręt jest przeklęty, opuściła mnie w małym porcie, do którego zawinęliśmy, by uzupełnić zapasy wody. Zaciągnięcie nowej załogi w miejscowej tawernie poszło zaskakująco łatwo. Cieszyłbym się, gdyby nie dziwne przeczucie, że część z nowych załogantów ma jakieś nikczemne zamiary…”
Ukryte tożsamości
W grze Kraken każde z was w tajemnicy przed innymi graczami wcieli się w rolę marynarza, pirata bądź kultysty aby – wszystkimi dostępnymi środkami – wpłynąć na kurs statku i prowadzić go w kierunku pożądanym przez swoją frakcję.
Użyjecie w tym celu nie tylko własnego sprytu, ale też sposobów dostępnych w grze, takich, jak przeszukiwanie kabin innych załogantów, uciszanie zagrażających wam przeciwników czy składanie ofiary Wielkiemu Krakenowi.
Kurs Instabila
Celem gry jest doprowadzenie statku do wybranego celu… co byłoby prostsze, gdyby każda z frakcji nie próbowała płynąć w innym kierunku! Dlatego właśnie tak ważne jest to, kto dowodzi Instabilem. Podczas gdy większość załogi jest zajęta piciem rumu i graniem w kości, Kapitan oraz Pierwszy Oficer uważnie studiują mapy i kompasy próbując ustalić kurs statku. Na szczęście – albo i nie! – ostateczna decyzja pozostaje w rękach Nawigatora.
Dzięki akcjom mapy i kart nawigacji gracze z łatwością mogą uzasadnić każdą z podjętych decyzji – nawet, jesli wyznacza ona kurs w nieoczekiwanym kierunku!
Tobias Immich, Instabil
Po każdej podjętej decyzji Oficer i Nawigator udają się na zasłużony wypoczynek, a Kapitan staje przed kolejnym trudnym wyborem: kto z załogantów jest dostatecznie trzeźwy, żeby pomóc ustalić kurs Instabila w tej turze?
Kraken to gra typu social-deduction – oznacza to, że ważnym jej elementem będą wspólne narady, prowadzone na tym etapie przez wszystkich graczy. W ich trakcie możecie swobodnie wymieniać się między sobą swoimi uwagami podejrzeniami na temat pozostałych graczy. Jak poradził sobie obecny nawigator? Kogo winić za obranie niekorzystanego kursu? To doskonała okazja, by zrzucić podejrzenia na niewinnych marynarzy, by oddalić je od siebie… Tak, aby następnym razem to nas wybrano do tej zaszczytnej roli!
Bunt na pokładzie
Uważacie, że nowo wybrane dowództwo statku wiedzie was na manowce? Możecie zatem wszcząć bunt! Dobądźcie broni i sięgnijcie po władzę! Jak długo uda wam się jednak utrzymać zaufanie swoich nowych podkomendnych?
Kraken na nowo definiuje klasyczny system głosowania, wprowadzając element walki o zasoby – gracze zaczynają z limitowaną liczbą pistoletów (głosów) na ręce, dzięki czemu proces głosowania jest wiele ciekawszy!
Maikel Cheney, Instabil
Bunt to dobry moment, żeby ujawnić zdolność swojej postaci, losowanej na początku gry z talii aż 22 kart. Każda z nich ma unikalną zdolność, mogącą wpłynąć na któryś z elementów rozgrywki – ujawnianie ich w kluczowych momentach może okazać się kluczem do zwycięstwa!
Wiek graczy: 12 - 99 lat
Ilość graczy: 5 - 11
Czas gry: około 45 - 90 minut
Zawartość opakowania:
dwustronna plansza
statek Instabil
dziennik kapitański
odznaka pierwszego oficera
odznaka nawigatora
3 znaczniki "po służbie"
54 pistolety
10 żetonów akcji mapy
22 karty postaci
11 kart stronnictwa
23 karty nawigacji
4 karty batożenia
5 kart rytuału
karta "piekielna głębia"
4 karty pomocy
instrukcja
Producent | Nie |
Rodzaj | Imprezowa, Pamięciowa, Strategiczna |
Czas gry | 45 - 90 minut |
Minimalna liczba graczy | 5 |
Maksymalna liczba graczy | 12 |
Minimalny wiek | 12 |
Maksymany wiek | 99 |
Zawartość pudełka | dwustronna plansza |