Zasady gry:
1. Przygotowanie do gry
- Wyznaczyć linię rzutu.
- W odległości 3,5 metra od linii rzutu ułożyć kręgle. Kręgle powinny być ustawione w zwartej grupie.
2. Zasady gry:
- Pierwszy z zawodników rzuca zbijakiem w kręgle.
- Liczba wywróconych kręgli, to liczba zdobytych przez niego punktów. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy wywrócony zostanie tylko jeden kręgiel. W takim przypadku zawodnik zdobywa tyle punktów, ile pokazuje liczba na wywróconym kręglu.
- Za wywrócone uważa się tylko te kręgle, które leżą w całości na podłożu. Kręgiel podpierający się o inny kręgiel bądź o zbijak nie jest uważany za przewrócony. Wywrócone kręgle (oraz te podpierające się) ustawia się pionowo w miejscach, w których się znalazły.
- Kolejni zawodnicy rzucają zbijakiem, liczą punkty i ustawiają wywrócone kręgle.
- Gra toczy się do czasu, gdy pierwszy z zawodników (pierwsza z drużyn) zgromadzi dokładnie 50 punktów lub gdy w grze pozostanie tylko jeden zawodnik (drużyna). W obu przypadkach zwycięzca otrzymuje 50 punktów.
3. Szczególne przypadki
Jeżeli zawodnik (drużyna) w trzech następujących po sobie kolejkach nie zdobędzie żadnego punktu, to odpada on z gry.
4. Wskazówki
Można grać także drużynowo. W takim przypadku, w każdej kolejce rzuca kolejny (jeden) zawodnik danej drużyny. W rozgrywce drużynowej zasady dotyczące zawodnika odnoszą się do drużyny np. „Jeżeli drużyna w trzech następujących po sobie kolejkach nie zdobędzie żadnego punktu, to odpada ona z gry.”
Linia rzutu Kubi Sport ma długość ok. 1 metra, więc można ją łatwo wykorzystać do wyznaczenia miejsca ułożenia kręgli.
5. Aplikacja Kubi Sport Scorer
Polecamy również Aplikacja Kubi Sport Scorer, która wspomoże rozgrywki w Kręgle Fińskie. Aplikację na urzędzie z systemem Android można pobrać z Google Play.